lite om Resan i Norge!

På fredagskvällen så var det en jätte fin fest. en fest med fem rättersmiddag! och till varje rätt så serverades olika viner. allr var jätte gott och trevligt. let var bara att det var ganska tradigt att sitta dära. vi satt från 19.00-12.00. det var en massa tal och tackningar. sen så var det två uppträdanden som bestod av en kvinnligsångare och en gitarist. och det andla uppträdander var en kille som kom in och var klädd och liknade M.J och började dansa Mikael jaksson stile till mikael musik. det var myckeet trevligt. den kvällen gick vi och la oss vid 03.00 kanske.

hahaha. en bild som inte skulle tas ifrån fredagskvällen!

och sedan på lördagen när vi vaknade så packade vi och sedan tog taxi till en busshållplats mitt i centrala Oslo och därifrån skulle vi ta en buss som skulle leda oss hem till Oskars mamma. vi fick åka i ca 1 timme på bussen sen var vi framme. bär åt vi smörgåstårta och fikade och hade paket utdelning.
sen efter mycket myisgt eftermiddag hos henne så tog vi en taxi till nästa hotell. det hotellet låg långt långt utt på ett berg och det hade fantastisk utsikt!  :P
men när vi kom fram till hotellet så fick vi inte gå in med våra saker. nej nej. då var det direkt upp i en släde. så då var det till att åka häst och släde. det var jätte kul. men med tanke på att det var ca 15-20 minus ute och att jag inte var klädd fom det så var det jäkligt kallt. men det var en upplevelse. :p
sen var det in till hotellet. upp på rummet och byta om till finkläderna.

en bild som togs på bussen.
och en till kommer...

Till middagen på Lördagen så fick man själv bestämma vad man skulle dricka. och jag tog vitt vin till förrätten som var fisk. sen tog jag julöl till varmrätten som bestod av hjortkött och till efterrätten så blev det te. :P
det var jätte gott och det var inte lika långt och tradigt denna kväll som det var kvällen innan.
så  jag och Oskar gick och la oss efter ell litet tag. Klockan var nog mellan 23.30-24.00 när vi gick och sussade.

sen på Söndagen så var det bara raka vägen hem till sverge igen!